Teší náš vás záujem o portál 1000knih.sk. Prví odvážni autori už pridali svoje rukopisy a začali svoje romány predávať v elektronickej podobe. Aké robíte najčastejšie chyby? Budeme na ne postupne poukazovať. Dnes sa pozrieme na tvz. anotáciu, t.j. popis knihy. Mnohí z vás tento popis odbavia jednou, dvomi vetami, nad ktorými sa bližšie nezamyslia. A to je veľká chyba!
Práve anotácia - krátkymi slovami zhustený obsah knihy - vašu knihu totiž predáva! Keďže vo vydavateľstve 1000knih.sk sú noví autori, ich mená nie sú verejnosti známe a preto čitatelia nemajú dôvod si od nich kúpiť knihu, lebo ich nepoznajú. Rovnako tiež obálka, pokiaľ nie je výborne spracovaná, o knihe veľa nenapovie.
Ak chcete, aby si niekto vašu knihu kúpil, musíte ho doslova ohúriť popisom knihy, prípadne ukážkou (vyberte najlepšiu časť z knihy, môže byť aj niekoľko stranový úryvok!). Ohúriť až tak, že bude chcieť vašu knihu kúpiť, bude chcieť vedieť, ako príbeh dopadne a dočítať ho až do konca...
Ak napíšete suchú jednovetovú anotáciu, typu: "Kniha pojednáva o emocionálno-špecifickom poňatí kauzálnych vzťahov", šance na jej predaj sú mizivé. Nikto totiž nebude vedieť, čo si pod týmto pojmom predstaviť. Vzali ste mu všetky dôvody, prečo by si vašu knihu mal kúpiť, pretože si pomyslí: asi je celá kniha taká nezaujímavá.
Skúste však napísať napríklad: "Ivana nehľadá vo svojom živote vášeň, ale istoty. Jej život sa však radikálne zmení, keď sa zamiluje do vášnivého Taliana, ktorý jej však nesľubuje istoty, ale bezuzdnú vášeň a milovanie pod holým nebom. Dokáže Ivana opustiť svoj dom, vzdať sa svojich istôt, hodiť všetko za hlavu a odsťahovať sa za láskou s neistou budúcnosťou? Je milovanie s Antoniom naozaj také úžasné, ako si predstavuje? Zistite to v novom románe Vášeň na uzde.." Čitateľ/ka hneď vie, že ide o ženský román o láske a má chuť zistiť, či je Antonio naozaj taký vášnivý, ako sa píše v ukážke. Ak ku anotácii pripojíte ešte šťavnatý úryvok z knihy, šance na jej predaj máte oveľa vyššie.
Takže nezabudnite! Anotácia (opis knihy, opis jej deja) je jedna z najdôležitejších vecí, ktoré predávajú vašu knihu! Musí byť jednoducho taká, aby čitateľ doslova túži po knihe, chcel si ju kúpiť a napokon si ju aj objednal, hoci nie ste známym autorom. Len tak sa môžu stať vaše knihy predávané a žiadané a môžete neskôr vydať aj klasickú knižnú publikáciu.