l_prejst_na_obsah

1000 knih

Vidiecky turizmus a agroturistika ako produkt turizmu

Vidiecky turizmus a agroturistika ako produkt turizmu
Rýchly prehľad

Vidiecky turizmus a agroturistika predstavujú aktivity, v ktorých sa spája turistický zážitok so širokým spektrom využitia vidieckej krajiny, jej prírodných zdrojov, kultúrneho dedičstva, vidieckeho prostredia, miestnej tradície, miestnych produktov a služieb, ktoré vychádzajú z identity regiónu. Patrí sem napr. vinárska a gastronomická turistika, rybárska a poľovnícka turistika, agroturistika a ubytovanie, ekoturizmus a iné. Turizmus na vidieku umožňuje využívať prepojenia s inými produktovými skupinami turizmu, vyžaduje investičné potreby, poskytuje uplatnenie voľného času prostredníctvom novej sociálnej solidarity mesta a dediny a spôsobuje post-covidový reštart, obnovu a inovácie vidieckeho turizmu na Slovensku a vo svete. Produkty turizmu (tourism product) predstavujú ponuku trhu turizmu so schopnosťou uspokojiť potreby turistov - návštevníkov a vytvoriť komplexný súbor zážitkov. Je to súbor služieb, ktoré produkuje a ponúka cieľové miesto (primárna ponuka) a podniky a inštitúcie turizmu (sekundárna ponuka).

Svetová organizácia turizmu (UN Tourism) uskutočnila v roku 2023 prvý prieskum na tému „Turizmus a rozvoj vidieka – perspektívy politiky“ medzi 159 plnoprávnymi členskými štátmi. Stanovila spoločný základ, ktorý definuje vidiecky turizmus ako „Produkt turistickej aktivity, v rámci ktorej je zážitok návštevníka spojený so širokým spektrom turistických produktov spojených s prírodnými aktivitami, poľnohospodárstvom, spôsobom života a vidieckou kultúrou, rybolovom pomocou udice a návštevou zaujímavých miest. Aktivity vidieckeho turizmu sa uskutočňujú v mimomestskom (vidieckom) prostredí s týmito charakteristikami: 1. nízka hustota obyvateľstva, 2. krajina a územné plánovanie, kde prevláda poľnohospodárstvo a lesníctvo a 3. sociálne štruktúry a tradičné spôsoby života“. UN Tourism na 24. valnom zhromaždení (30.11.-3.12.2021) uznalo medzi najpopulárnejšie cestovateľské možnosti domáci turizmus, ekoturizmus a vidiecky turizmus.

Publikácia poskytuje stručné charakteristiky produktových skupín v turizme, popisuje prednosti a význam vidieckeho turizmu, gastroturistiky, agroturistiky, ekoturistiky, vinárskej turistiky, atď. vo vidieckej krajine, v regiónoch turizmu a udržateľnosť rozvoja vidieka s využitím potenciálu, ktorý umožňuje vidiecky priestor. Význam rozvoja vidieka a jeho súvislosť s internou migráciou obyvateľstva, rozvoj infraštruktúry, celkový tlak na mestské oblasti, vytvára vidiecky turizmus a agroturizmus dobrú pozíciu tak, aby zmysluplne prispel k vytváraniu príležitostí v hospodárskom, sociálnom a hodnotovom reťazci v mimomestskom prostredí. Umožňuje oživiť inovačné aktivity, tradičné jedlá, regionálnu kulinársku gastronómiu a podujatia na Slovensku ako aj víziu Rady pre poľnohospodárstvo a rybárstvo (AGRIFISH) vo farmárstve po roku 2027. Je to jednoducho súhrn všetkého, čo nás o vidieckom turizme a agroturistike v spojení s odbornými poznatkami z praxe v turizme v súčasnosti a budúcnosti zaujíma a môže zaujímať. Vhodná je pre odborníkov, vyznavačov vidieckeho turizmu, komunálnych a regionálnych manažérov, podnikateľské i nepodnikateľské subjekty pôsobiace vo vidieckom turizme a agroturistike, adekvátne inštitúcie i širokú verejnosť. Rozsahom a obsahom je odborne orientovaná náučno populárna.

Zobraziť celý text >>>
Cena
  • 5,00 €

Ukážky z knihy

  • e-kniha formát: PDF
  • Autor: Juraj Kerekeš
  • Počet strán: 187
  • Rok vydania: 2024
  • Vydavateľstvo: 1000knih.sk

Vidiecky turizmus a agroturistika predstavujú aktivity, v ktorých sa spája turistický zážitok so širokým spektrom využitia vidieckej krajiny, jej prírodných zdrojov, kultúrneho dedičstva, vidieckeho prostredia, miestnej tradície, miestnych produktov a služieb, ktoré vychádzajú z identity regiónu. Patrí sem napr. vinárska a gastronomická turistika, rybárska a poľovnícka turistika, agroturistika a ubytovanie, ekoturizmus a iné. Turizmus na vidieku umožňuje využívať prepojenia s inými produktovými skupinami turizmu, vyžaduje investičné potreby, poskytuje uplatnenie voľného času prostredníctvom novej sociálnej solidarity mesta a dediny a spôsobuje post-covidový reštart, obnovu a inovácie vidieckeho turizmu na Slovensku a vo svete. Produkty turizmu (tourism product) predstavujú ponuku trhu turizmu so schopnosťou uspokojiť potreby turistov - návštevníkov a vytvoriť komplexný súbor zážitkov. Je to súbor služieb, ktoré produkuje a ponúka cieľové miesto (primárna ponuka) a podniky a inštitúcie turizmu (sekundárna ponuka).

Svetová organizácia turizmu (UN Tourism) uskutočnila v roku 2023 prvý prieskum na tému „Turizmus a rozvoj vidieka – perspektívy politiky“ medzi 159 plnoprávnymi členskými štátmi. Stanovila spoločný základ, ktorý definuje vidiecky turizmus ako „Produkt turistickej aktivity, v rámci ktorej je zážitok návštevníka spojený so širokým spektrom turistických produktov spojených s prírodnými aktivitami, poľnohospodárstvom, spôsobom života a vidieckou kultúrou, rybolovom pomocou udice a návštevou zaujímavých miest. Aktivity vidieckeho turizmu sa uskutočňujú v mimomestskom (vidieckom) prostredí s týmito charakteristikami: 1. nízka hustota obyvateľstva, 2. krajina a územné plánovanie, kde prevláda poľnohospodárstvo a lesníctvo a 3. sociálne štruktúry a tradičné spôsoby života“. UN Tourism na 24. valnom zhromaždení (30.11.-3.12.2021) uznalo medzi najpopulárnejšie cestovateľské možnosti domáci turizmus, ekoturizmus a vidiecky turizmus.

Publikácia poskytuje stručné charakteristiky produktových skupín v turizme, popisuje prednosti a význam vidieckeho turizmu, gastroturistiky, agroturistiky, ekoturistiky, vinárskej turistiky, atď. vo vidieckej krajine, v regiónoch turizmu a udržateľnosť rozvoja vidieka s využitím potenciálu, ktorý umožňuje vidiecky priestor. Význam rozvoja vidieka a jeho súvislosť s internou migráciou obyvateľstva, rozvoj infraštruktúry, celkový tlak na mestské oblasti, vytvára vidiecky turizmus a agroturizmus dobrú pozíciu tak, aby zmysluplne prispel k vytváraniu príležitostí v hospodárskom, sociálnom a hodnotovom reťazci v mimomestskom prostredí. Umožňuje oživiť inovačné aktivity, tradičné jedlá, regionálnu kulinársku gastronómiu a podujatia na Slovensku ako aj víziu Rady pre poľnohospodárstvo a rybárstvo (AGRIFISH) vo farmárstve po roku 2027. Je to jednoducho súhrn všetkého, čo nás o vidieckom turizme a agroturistike v spojení s odbornými poznatkami z praxe v turizme v súčasnosti a budúcnosti zaujíma a môže zaujímať. Vhodná je pre odborníkov, vyznavačov vidieckeho turizmu, komunálnych a regionálnych manažérov, podnikateľské i nepodnikateľské subjekty pôsobiace vo vidieckom turizme a agroturistike, adekvátne inštitúcie i širokú verejnosť. Rozsahom a obsahom je odborne orientovaná náučno populárna.

Kniha ešte nemá žiadnu recenziu
comments powered by Disqus

Recenzie kníh

Pod Krídlami archanjela
Pod Krídlami archanjela 1000knih.sk: Pod krídlami archanjela: Miroslav Byrák (Ne)uveriteľná spoveď mladého muža, ktorá môže vyvolať rozpo...
E-SHOP krok za krokom
E-SHOP krok za krokom 1000knih: Kniha síce má útly rozsah (24 strán), ale za to je „nabitá" užitočnými informáciami. A ako sa vraví,...
V labyrinte Temnoty
V labyrinte Temnoty Ki Rinne: Recenziu na túto elektronickú knížočku si môžete prečítať na nasledujúcom odkaze: V labyrinte Temnot...